A recente inauguración pola conselleira de Política Territorial, María José Caride, do penúltimo tramo de 8'9 quilómetros de lonxitude da Autovía Ferrol-Vilalba (AG-64), entre as Pontes-Cabreiros, non deixa de ser unha boa nova.
Coa apertura deste novo tramo da autovía, no que se investiron 75 millóns de euros, a circulación xa se realiza de forma ininterrompida por 43 dos 56 quilómetros que separan Ferrol de Vilalba, o que supón que o 77% do total do viario xa se atopa en servizo, mellorando a calidade de vida dos residentes e permitindo o acceso de xeito doado aos polígonos industriais dos arredores.
Os restantes 13 quilómetros, entre Cabreiros e Vilalba, comezaron a executarse a finais de 2007 e está previsto que finalicen no outono de 2009, tras un investimento de 40 millóns. O tramo inaugurado, con 9 quilómetros de extensión e dous vertixinosos viadutos, prolóngase desde as proximidades da central térmica e o núcleo urbano das Pontes até a localidade de Cabreiros, no municipio de Xermade.
Un deses viaductos en concreto, o que vai sobre o río Eume, ten unha estrutura de 850 metros de lonxitude e case 100 metros de altura e foi executado sen guindastres con lanzador de elementos prefabricados, minimizando con elo o impacto ambiental. Ademáis álzase a 100 metros de altura e conta con 850 metros de extensión, en forma de uve e sobre un val escarpado. Toda unha obra de enxeñería se temos en conta que para a súa execución se autodesplazaron os materiais sobre o mesmo taboleiro que se ía construíndo, sen as custosas plataformas de traballo en terra habituais, que danan ou contorno.
O trazado inclúe ademáis dous enlaces, o de Vos Airíos, e o de Cabreiros. Pero o mellor de todo é que o novo tramo permite reducir á metade o tempo de circulación con respecto á, ata o de agora, perigosa (pola súa sobresaturación) estrada convencional e evitar o paso polo núcleo urbano d'As Pontes. Datos todos eles de interese posto que soportará un tráfico diario de 5.000 vehículos desde As Pontes, cunha velocidade superior aos 100 km/h e pendentes inferiores ao 5%.
Un deses viaductos en concreto, o que vai sobre o río Eume, ten unha estrutura de 850 metros de lonxitude e case 100 metros de altura e foi executado sen guindastres con lanzador de elementos prefabricados, minimizando con elo o impacto ambiental. Ademáis álzase a 100 metros de altura e conta con 850 metros de extensión, en forma de uve e sobre un val escarpado. Toda unha obra de enxeñería se temos en conta que para a súa execución se autodesplazaron os materiais sobre o mesmo taboleiro que se ía construíndo, sen as custosas plataformas de traballo en terra habituais, que danan ou contorno.
O trazado inclúe ademáis dous enlaces, o de Vos Airíos, e o de Cabreiros. Pero o mellor de todo é que o novo tramo permite reducir á metade o tempo de circulación con respecto á, ata o de agora, perigosa (pola súa sobresaturación) estrada convencional e evitar o paso polo núcleo urbano d'As Pontes. Datos todos eles de interese posto que soportará un tráfico diario de 5.000 vehículos desde As Pontes, cunha velocidade superior aos 100 km/h e pendentes inferiores ao 5%.
Imaxe: MXM
Said
Esta autovía non serve para nada.