Redacción.-
Falece Paulo Reis, codirector e fundador de revístaa DARDO e do centro de exposicións CARPE DIEM-Arte e Pescuda de Lisboa. O crítico e comisario brasileiro Paulo Reis faleceu no Hospital Egas Moniz de Lisboa, cidade onde residía e onde dirixía o espazo CARPE DIEM-Arte e Pescuda, institución vocacionada para a produción e realización de exposicións situada no Palacio do Marquês de Pombal na Rua do Século.
Nacido o 9 de novembro de 1960, Paulo Reis formouse en Comunicación Social e Historia da arte e era professor de Teoría da arte e de Estética en varias universidades. En España foi cofundador e codirector de revístaa DARDO, con David Barro, promovendo tamén exposicións, libros, conferencias e outra serie de iniciativas vinculadas a un traballo de aproximación entre Brasil, Portugal e España. Unha desas iniciativas foi Parangolé. Fragmentos dos 90 en España, Portugal e Brasil, exposición producida polo Museo Patio Herreriano de Valladolid que contou coa participación de 150 artistas, xa sexa con obra en sala ou no tres publicacións editadas ex profeso e que se converteron no principal documento de aproximación en Europa á arte brasileira recente e viceversa.
Nos últimos anos Paulo Reis foi responsable de moitas exposicións en Europa e América Latina, entre elas a organización da última Paralela 2010 de São Paulo, a gran cita de galerías brasileiras; Um Oceano inteiro para nadar (2000) en Culturgest de Lisboa; Fiat Lux no Museo Unión Fenosa-Gas Natural da Coruña (2009); Razón e Sensibilidade (2005) en São Paulo; A palabra e a imaxe na Fundación Luís Seoane da Coruña; así como gran cantidade de mostras individuais de artistas contemporáneos.
Paulo Reis foi director artístico de Cásaa dos Dias dá Água, comisario adxunto do Museo de Arte Moderna de Río de Janeiro e asesor do Museu dá República, tamén de Río de Janeiro. Exerceu como editor asistente do xornal RioArtes, como crítico da revista de arte Manchete e como xornalista do Xornal de Brasil e a Folha de São Paulo.
Admirado e querido por todos os seus compañeiros de profesión, Paulo Reis tornouse, en palabras de António Pinto Riveiro que o convidou á súa primeira exposición en Europa sendo director do Centro Cultural Culturgest, "nun verdadeiro embaixador cultural entre os artistas e os comisarios destes países". O crítico e catedrático da Universidade do Porto, Bernardo Pinto de Almeida sinala que Paulo Reis "foi un amigo de Portugal e dos portugueses e ben merecía unha medalla ao mérito cultural polo moito que fixo pola aproximación con Brasil de tantos artistas portugueses, de quen coidou máis que moitos críticos locais". Para David Barro, o seu amigo e colaborador en moitas inciativas expositivas e editoriais como a revista DARDO, fundada conxuntamente, "Paulo Reis sempre soubo o que quería na vida e sempre soubo quen era; seguramente esa foi o seu maior ensino: a importancia de ser sempre uno mesmo. Para nós en DARDO, Paulo Reis sempre foi a luz capaz de revelalo todo, máxime as cousas máis esenciais da vida".
Nacido o 9 de novembro de 1960, Paulo Reis formouse en Comunicación Social e Historia da arte e era professor de Teoría da arte e de Estética en varias universidades. En España foi cofundador e codirector de revístaa DARDO, con David Barro, promovendo tamén exposicións, libros, conferencias e outra serie de iniciativas vinculadas a un traballo de aproximación entre Brasil, Portugal e España. Unha desas iniciativas foi Parangolé. Fragmentos dos 90 en España, Portugal e Brasil, exposición producida polo Museo Patio Herreriano de Valladolid que contou coa participación de 150 artistas, xa sexa con obra en sala ou no tres publicacións editadas ex profeso e que se converteron no principal documento de aproximación en Europa á arte brasileira recente e viceversa.
Nos últimos anos Paulo Reis foi responsable de moitas exposicións en Europa e América Latina, entre elas a organización da última Paralela 2010 de São Paulo, a gran cita de galerías brasileiras; Um Oceano inteiro para nadar (2000) en Culturgest de Lisboa; Fiat Lux no Museo Unión Fenosa-Gas Natural da Coruña (2009); Razón e Sensibilidade (2005) en São Paulo; A palabra e a imaxe na Fundación Luís Seoane da Coruña; así como gran cantidade de mostras individuais de artistas contemporáneos.
Paulo Reis foi director artístico de Cásaa dos Dias dá Água, comisario adxunto do Museo de Arte Moderna de Río de Janeiro e asesor do Museu dá República, tamén de Río de Janeiro. Exerceu como editor asistente do xornal RioArtes, como crítico da revista de arte Manchete e como xornalista do Xornal de Brasil e a Folha de São Paulo.
Admirado e querido por todos os seus compañeiros de profesión, Paulo Reis tornouse, en palabras de António Pinto Riveiro que o convidou á súa primeira exposición en Europa sendo director do Centro Cultural Culturgest, "nun verdadeiro embaixador cultural entre os artistas e os comisarios destes países". O crítico e catedrático da Universidade do Porto, Bernardo Pinto de Almeida sinala que Paulo Reis "foi un amigo de Portugal e dos portugueses e ben merecía unha medalla ao mérito cultural polo moito que fixo pola aproximación con Brasil de tantos artistas portugueses, de quen coidou máis que moitos críticos locais". Para David Barro, o seu amigo e colaborador en moitas inciativas expositivas e editoriais como a revista DARDO, fundada conxuntamente, "Paulo Reis sempre soubo o que quería na vida e sempre soubo quen era; seguramente esa foi o seu maior ensino: a importancia de ser sempre uno mesmo. Para nós en DARDO, Paulo Reis sempre foi a luz capaz de revelalo todo, máxime as cousas máis esenciais da vida".
0 comentários :
Danos a túa opinión