AVE Galicia

Redacción.-

A ministra de Fomento, Ana Pastor, reiterou hai dúas semanas o compromiso do seu Ministerio co AVE a Galicia, para o que "financiarán todas as obras que sexan necesarias" para que a Alta Velocidade chegue a esta Comunidade Autónoma.

Neste sentido, a ministra anunciou que ían adxudicarse catro tramos da plataforma por un valor de 396 millóns de euros e, antes de finalizar este mes, outro catro tramos cun orzamento de licitación de 586,4 millóns de euros, o que vai supor un investimento total de 982 millóns de euros.

Ademais, a ministra engadiu que ao próximo Consello de Ministros leva unha proposta para a celebración do contrato das obras, de 65 millóns de euros, que van facer posible a superestructura total desde Vigo a Soutomaior.


Xunto a iso, Pastor destacou que o Ministerio continúa traballando nos proxectos da conexión en alta velocidade de Ourense e Vigo por Cerdedo, á vez que asegurou que se incluirá este tramo no mapa da Rede Global e Básica dentro das redes transeuropeas que remitirá á Unión Europea a próxima semana. "A pesar de que o seu custo é próximo aos 2.000 millóns de euros, Vigo contará con conexión de AVE por Cerdedo", afirmou.

Durante a súa intervención, a ministra sinalou que o investimento total prevista para pór en funcionamento o tramo Olmedo- Zamora- Ourense é de 7.023 millóns de euros. Desta cantidade, explicou, entre os anos 2005 e 2011 só se pagaron até agora 505,6 millóns de euros, o que supón o 7,2% de todo o investimento.
"Isto quere dicir que o investimento necesario para finalizar este tramo é de 6.517,4 millóns de euros", indicou.

Respecto de leste mesmo tramo, a ministra afirmou que do 334 km. totais tan só están finalizadas as obras de plataforma de 11,1 km., correspondentes a un pequeno subtramo, de Olmedo a Pozal de Galiñas, é dicir, "só está terminado o 3,3% do total".

A pesar de todo iso, Ana Pastor reiterou o compromiso do Ministerio de Fomento co AVE a Galicia, o que significa investir e pagar as obras, "para superar o illamento que tivemos en rede de alta velocidade".

Nesta mesma liña expresouse a ministra respecto ao Eixo Atlántico de Alta Velocidade, destacando o compromiso do Ministerio para axilizar as obras que están en marcha.

Así, a ministra sinalou que o investimento pendente para pór en funcionamento este proxecto é de 718,3 millóns de euros, ao que habería que engadir a estación do AVE de Vigo.

ESTACIÓN DE VIGO
Sobre este asunto, Ana Pastor lembrou que á segunda fase de presentación dunha oferta técnica e económica non concorreu ningún dos dous licitadores que manifestaran interese nunha primeira fase polo proxecto da estación de Vigo, alegando un deles por carta que "tras unha coidadosa avaliación, os beneficios económicos previstos neste investimento non cumpren cos requisitos de sustentabilidade e remuneración económica". Pola súa banda, a outra empresa comunicou a decisión verbalmente, indicando que a causa de renuncia era "por falta de rendibilidade económica do proxecto".

Por iso, e tras sinalar a ministra que vai preservar o proxecto do arquitecto Thom Mayne, engadiu que o Ministerio de Fomento "vai buscar a fórmula posible para que a Estación de Vigo sexa un proxecto sustentable economicamente e viable. É preciso que teña viabilidade económica", insistiu.

Por último, solicitou a colaboración de todas as administracións públicas e os empresarios para que este proxecto "sexa de todos e construámolo entre todos". "Porque Vigo merécese o AVE e unha estación digna para que chegue o AVE. E ímolo a facer con transparencia e austeridade", concluíu.

TÚNEL VIGO-DAS MACEIRAS
Uno dos traballos máis importantes do Eixo Atlántico é o túnel Vigo- Das Maceiras, que con 8,2 quilómetros de lonxitude será o máis longo do Eixo Atlántico de Alta Velocidade e permitirá unir a estación de Vigo- Urzaiz co val Das Maceiras.

Con esta actuación conseguiuse un importante obxectivo: que todo o percorrido do ferrocarril que discorre pola cidade de Vigo estea proxectado por baixo de superficie, coas consecuentes vantaxes ambientais, urbanísticas e socioeconómicas que ten para a cidade e para os seus habitantes.

13 de feb. de 2012

0 comentários :

Danos a túa opinión