Videoxogos e violencia


Moncho Paz

A recente prohibición dos videoxogos de guerra por parte do Goberno de Venezuela reabre o debate sobre as medidas de protección dos máis novos contra a violencia. Nos últimos anos, diversos informes elaborados por organismos internacionais puxeron de manifesto a estreita relación entre violencia escolar e videoxogos bélicos. Con todo, supoño que esta decisión algo terá que ver coa presenza no mercado dun videoxogo fabricado en Estados Unidos e que consiste en invadir o país bolivariano.

Como queira que sexa, na cultura do “todo vale” –onde reina a competitividade e a violencia gaña activos– son necesarios os xoguetes que estimulen a mente e esperten nos raparigos o respecto pola vida, promovendo a creatividade, a tolerancia e o entendemento.

O primeiro paso para reducir a criminalidade en Venezuela foi suprimir, hai case un ano, a tenencia e porte de armas. Estoutra determinación semella apropiada como medida preventiva, aínda que resulte esaxerado responsabilizar unicamente aos videoxogos das altas taxas de criminalidade: cada fin de semana morren máis de cincuenta persoas en actos violentos nas rúas de Caracas. O Goberno de Chávez insiste en rexeitar o consumismo para investir máis en educación, “a arma máis poderosa para cambiar o mundo”, como proclamaba Mandela. Visto así, non pinta mal.

4 de xan. de 2010

1 comentários :

  • Me gustaría realizar alguna reflexión sobre este artículo como experto Criminólogo.

    Primero lugar, me parece un error retirar un videojuego de esas características si el motivo es erradicar la violencia, ya que no esta demostrado en ningún informe la influencia de los videojuegos de ese tipo con la violencia, sino que lo único que se puede demostrarse es que una persona que tiene problemas de personalidad puede ser más propensa a la violencia si juega a esos juegos pero puede que no; pero esta persona es enferma y puede sugirsu violencia con otro motivo violento como una discusión de tráfico. Si el motivo es pólitico ya cada uno puede tener su opinión.

    En segundo lugar, como en España, Venezuela no tiene un sistema lógico de actuación en criminalidad y no me refiero a la actuación policia, sino a la erradicación de la delincuencia y criminalidad. Un sistema basado en estudio de las causas, analisis, politicas criminales y prevención; mientras que se aplica la justicia impulsiva, que se actua en función del impulso poblacional en cada momento, cometiendo errores de gran calado, da igual el gobierno que este presidiendo.

    En tercer lugar, Venezuela tiene algo más importante que simplemente retirar un videojuego para erradicar la violencia que es intentar erradicar la Cultura de la violencia; intentar inculcar el valor a la vida; implantar un sistema de prevencion efectivo, etc.

    En cuarto lugar y último, decir que la violencia se erradica estudiando su genesis o causas, y mientras eso no exista da igual la cultura, el país, etc, que nunca lograremos erradicarla.

    11 de xaneiro de 2010, 02:02

Danos a túa opinión