O pasado sábado ás oito da tarde inauguráronse res novas exposicións no Centro Municipal Torrente Ballester a partir do próximo sábado: ... Seguro?, do artista ferrolán Suso Basterrechea; Ocaso, de Mariña Núñez, pintora palentina e profesora da Escola de Belas Artes de Pontevedra; e unha terceira que leva por título Imaxes e símbolos relixiosos nos fondos do CTB.
... Seguro?
Licenciado en Belas Artes pola Universidade de Sevilla, Suso Basterrechea (Ferrol, 1968) suxeriu o título para a presente exposición alegando que “nunca podería contestar a semellante consulta cun claro seguro. Se acaso, e pola miña particular dicción, quedaría nun “segudo”, cousa tamén improbable debido á miña natureza dubitativa e vacilante”. Asociado con linguaxes próximas á escultura e a instalación minimalista, en ….SEGURO? Suso Basterrechea intérnase no mundo do debuxo para afondar naqueles temas sobre os que se asinta o seu particular universo creativo: a violencia, as contradicións políticas, o absurdo, o contexto no que se move ou aqueles artistas que, como Franz West ou Joseph Beuys, admira e aos que en certo xeito homenaxea cun amplo sorriso. Unha exposición que nos descobre a un artista poliédrico e contundente, e unha montaxe con intervencións in situ que se complementa con textos que encobren, na súa ironía, unha lectura tan amarga como melancólica.
….SEGURO? comeza cunha determinada fisionomía, pero o artista resérvase o dereito de modificala durante o tempo que permaneza exposta.
Ocaso
Mariña Núñez (Palencia, 1966) unha das artistas con maior proxección do noso país, presenta na Sala de Proxectos unha videoproxección titulado Ocaso. A peza mostra unha paisaxe marítima que mantén certos aspectos iconográficos asociados ao mito do natural como utopía, aínda que nunha segunda ollada a percepción sexa a dun escenario artificioso -teatralizado- no que se presente a traxedia.
Despoxos corporais, aprisionados nunha serie de columnas/peañas/probetas de vidro, esténdense en filas ordenadas que forman un cemiterio infinito. O ocaso dun día tormentoso o é tamén dunha certa concepción do humano. Supón o comezo doutra forma de entender a nosa identidade, iso que moitos filósofos e historiadores deron en chamar o poshumano. Un traballo sorprendente dunha das artistas máis carismáticas do panorama actual.
Mariña Núñez é doutora en Belas Artes pola Universidade de Castilla- La Mancha e profesora titular de pintura na Facultade de Belas Artes de Pontevedra. Expón con regularidade nos centros de arte máis prestixiosos e a súa obra se atopa depositada, entre outras, nas coleccións do Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, o MUSAC, o DA2, Artium, o Centro Atlántico de Arte Moderno de Las Palmas, o National Museum of Women in the Arts de Washington DC ou o Museo de El Cairo.
Imaxes e símbolos relixiosos
Aínda que a súa cronoloxía non está de todo clara, todos os datos apuntan a que a orixe do Cristo da Tahona data de época tardomedieval, é dicir, do século XIV. A historia do talle pasou por múltiples avatares ao longo da súa extensa vida. Incrustada nunha vivenda particular da Praza da Tahona no Barrio de Canido ata o ano 1850, e con motivo da restauración do inmoble, a peza foi extraida e adquirida polo Concello de Ferrol.
A escena que representa o cruceiro é un calvario, con cristo crucificado e as imaxes das Santas Mulleres e San Xoan Bautista a ambos os dous lados. A rudeza coa que foi realizado o talle, obra moi posiblemente dalgún artesán local, entronca coa tradición da escultura medieval galega, idealizada e tomada como un modelo a seguir por artistas fundamentais da vangarda do século XX. Do mesmo xeito, o Centro Torrente Ballester xunta tradición e vangarda coa intención de homenaxear a un dos principais símbolos da memoria e a cultura histórica ferrolá, e ao barrio de Canido en particular.
... Seguro?
Licenciado en Belas Artes pola Universidade de Sevilla, Suso Basterrechea (Ferrol, 1968) suxeriu o título para a presente exposición alegando que “nunca podería contestar a semellante consulta cun claro seguro. Se acaso, e pola miña particular dicción, quedaría nun “segudo”, cousa tamén improbable debido á miña natureza dubitativa e vacilante”. Asociado con linguaxes próximas á escultura e a instalación minimalista, en ….SEGURO? Suso Basterrechea intérnase no mundo do debuxo para afondar naqueles temas sobre os que se asinta o seu particular universo creativo: a violencia, as contradicións políticas, o absurdo, o contexto no que se move ou aqueles artistas que, como Franz West ou Joseph Beuys, admira e aos que en certo xeito homenaxea cun amplo sorriso. Unha exposición que nos descobre a un artista poliédrico e contundente, e unha montaxe con intervencións in situ que se complementa con textos que encobren, na súa ironía, unha lectura tan amarga como melancólica.
….SEGURO? comeza cunha determinada fisionomía, pero o artista resérvase o dereito de modificala durante o tempo que permaneza exposta.
Ocaso
Mariña Núñez (Palencia, 1966) unha das artistas con maior proxección do noso país, presenta na Sala de Proxectos unha videoproxección titulado Ocaso. A peza mostra unha paisaxe marítima que mantén certos aspectos iconográficos asociados ao mito do natural como utopía, aínda que nunha segunda ollada a percepción sexa a dun escenario artificioso -teatralizado- no que se presente a traxedia.
Despoxos corporais, aprisionados nunha serie de columnas/peañas/probetas de vidro, esténdense en filas ordenadas que forman un cemiterio infinito. O ocaso dun día tormentoso o é tamén dunha certa concepción do humano. Supón o comezo doutra forma de entender a nosa identidade, iso que moitos filósofos e historiadores deron en chamar o poshumano. Un traballo sorprendente dunha das artistas máis carismáticas do panorama actual.
Mariña Núñez é doutora en Belas Artes pola Universidade de Castilla- La Mancha e profesora titular de pintura na Facultade de Belas Artes de Pontevedra. Expón con regularidade nos centros de arte máis prestixiosos e a súa obra se atopa depositada, entre outras, nas coleccións do Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, o MUSAC, o DA2, Artium, o Centro Atlántico de Arte Moderno de Las Palmas, o National Museum of Women in the Arts de Washington DC ou o Museo de El Cairo.
Imaxes e símbolos relixiosos
Aínda que a súa cronoloxía non está de todo clara, todos os datos apuntan a que a orixe do Cristo da Tahona data de época tardomedieval, é dicir, do século XIV. A historia do talle pasou por múltiples avatares ao longo da súa extensa vida. Incrustada nunha vivenda particular da Praza da Tahona no Barrio de Canido ata o ano 1850, e con motivo da restauración do inmoble, a peza foi extraida e adquirida polo Concello de Ferrol.
A escena que representa o cruceiro é un calvario, con cristo crucificado e as imaxes das Santas Mulleres e San Xoan Bautista a ambos os dous lados. A rudeza coa que foi realizado o talle, obra moi posiblemente dalgún artesán local, entronca coa tradición da escultura medieval galega, idealizada e tomada como un modelo a seguir por artistas fundamentais da vangarda do século XX. Do mesmo xeito, o Centro Torrente Ballester xunta tradición e vangarda coa intención de homenaxear a un dos principais símbolos da memoria e a cultura histórica ferrolá, e ao barrio de Canido en particular.
0 comentários :
Danos a túa opinión