Redacción.- O artista Leopoldo Pomés finou onte en Girona aos 87 anos. Presentou a
súa primeira exposición, non exenta de polémica, na Galería Layetana de
Barcelona no ano 1955, despois de relacionarse cos membros do grupo Dau ao Set, integrado por
Antoni Tàpies, Joan Brossa ou Modest Cuixart. En 2018 foi merecedor do Premio Nacional de Fotografía.
Naceu en Barcelona en
1931 e a súa primeira cámara, tal e como informa Efe, adquiriuna en 1946,
aprendendo o oficio de forma autodidacta. No ano 1961 creou, xunto a Karin Leiz, que foi a súa esposa e artífice
das icónicas «burbullas» dos seus anuncios de Freixenet, os Estudos
Pomés e comezou a dedicarse ao cinema e á publicidade. En 1965, asociouse con
Leopoldo Rodés e creou Tempo, desde onde se xeraron imaxes tan inesquecibles
como a amazona de Terry nunha praia ou en plena praza San Marcos de Venecia.
O pasado día 11 de xuño, na presentación do seu libro de memorias, Non
era pecado (Tusquets/Edicions 62), comentou que para el o máis
importante na vida sempre foi «mirar» e non escondeu que co paso dos anos
gustáballe aínda máis.
Hedonista e curioso
irredento, pertencente á denominada Gauche Divine, que tan ben retratou, foi
premiado en 1965 no Festival de Cine Publicitario de Cannes e en
Venecia seis anos despois. No ano
1982 participou nunha exposición xunto a outros grandes da fotografía como
Catalá-Roca, Xavier Miserachs e Oriol Maspons, e tamén se encargou das
cerimonias de apertura do Mundial de Fútbol en Barcelona onde,
consideraba, viviu o momento «máis acojonante» da súa vida, porque a pomba que
se soltou alí, nos ensaios previos sempre se caía ao chan, pero o día da
inauguración «saíu todo perfecto e a Pelei, que estaba no palco, saltáronselle
as bágoas».
Uns anos máis tarde, en 1995, expuxo a súa serie Touros, en
ARCO e no Centro Andaluz da Fotografía e en 1997 organizouse unha gran
retrospectiva da súa obra no Palau da Virreina de Barcelona, mentres que en 2015,
Julià Guillamon comisarió outra mostra na Pedrera, a través dun percorrido de
140 imaxes, moitas delas inéditas.
Tamén expuxo noutros
centros como o Círculo de Belas Artes de Madrid (2001), a Galería Michael
Hoppen (2010), a Fundación Foto-Colectania (2012) e a Canle de Isabel II en
Madrid (2015).
As súas obras poden
verse nas coleccións do Instituto Valenciano de Arte Moderna, o Museu Nacional
d'Art de Catalunya, o Museu d'Art Contemporani de Barcelona, o Museu Tèxtil i
d'Indumentària de Barcelona, o Centro Andaluz da Fotografía (Almería) e a
Michael Hoppen Gallery de Londres, entre outros.
As súas instantáneas
ilustraron libros como As Fiestras, de R.M Rilke, e Gaudí,
arquitectura de anticipación. Por outra banda, ao longo da súa vida recibiu varios premios e recoñecementos como a
Medalla de Ouro ao Mérito Artístico do Concello de Barcelona, o Premio de Artes
Plásticas da Generalitat de Cataluña en 1998 e a Creu de Sant Jordi en 1999. Ademais,
era membro de honra da Academia do Cine Catalán.
Encantado de formar
parte da letra dunha canción do seu admirado Joan Manuel Serrat, Conillet
de vellut, e feliz por ter cumprido os seus soños de traballar con algúns
dos seus ídolos como Gene Kelly, hai unhas semanas confesaba cal era a súa
mellor fotografía.
A influencia dixitla, na súa opinión, convertiu «a fotografía en
pornografía», pero tampouco ocultaba que a súa neta lle fixo unha fotografía
moi boa co móbil, que cualificaba de «aparello sinistro». «¿Que farían
hoxe Man Ray e Cartier Bresson con estes aparellos diabólicos?»,
preguntábase ás veces.
0 comentários :
Danos a túa opinión