María Xosé Lamas.- Corría o ano noventa e catro cando Paulo Naseiro achegou á vivenda que compartiamos os
seus libros. Entre eles, Loita de
silencio, do ano noventa e tres, editado –se mal non lembro- pola
Deputación de Lugo e escrito por un tal Miguel Barrera, cun limiar do xornalista Moncho Paz. Era un poemario moi
breve, pero intenso, que lin dunha sentada.
Comentándoo
co meu compañeiro de vida naquel intre, informoume acerca do seu amigo Miguel,
a quen, precisamente polo seu gusto de escribir poesía, chamaban de xeito
amigábel “o bombilla” (que viña a significar, o iluminado), cousas de nenos…!
Non
tardei moito en coñecelo persoalmente e si, era un rapaz especial e, como el se
autodefinía, un ser que vogaba contracorrente no seo dunha familia conservadora
como moitas da vila que o ollara nacer. Sobresaía do skyline line do pobo con moita distancia naqueles anos, aínda de
transición, en que todo o politicamente correcto estaba por definir.
Dende
entón, a nosa amizade consolidouse e permaneceu intacta até hoxe pois, a pesar
que residía en terras de Castela, eran moitas as cousas que nos xunguían. Os
dous contamos con un pai poético común, Manuel María, que nos alentou para
seguir escribindo; os dous considerabamos necesaria a escrita como medio de
expresión, non só do noso sentir, senón como forma de denuncia das lacras sociais
que asolagaban -e aínda o fan- á sociedade; os dous sentiamos a necesidade de
verter negro sobre branco canto acontecía ao noso arredor…
Lembro
que sempre nos comunicamos o día un de xaneiro, coincidindo coa emisión do
Concerto de Ano Novo que retransmitía a TVE; el sabía da miña paixón pola
música clásica, que compartía. Era un momento de comuñón que sobrepasaba a
distancia espacial e que nos xunguía espiritualmente.
Miguel
adoitaba achegarme os seus poemarios antes de editalos. Cando me deu para ler Na árbore do desespero, remitinlle unha
crítica pouco usual entre compañeiros poetas, guiada máis pola miña faceta
didáctica ca polo meu sentir, aconsellándolle o uso do dicionario para revisar
as incorreccións ortográficas. O feito de non utilizar o galego habitualmente
como lingua vehicular facía que cometera erros na súa expresión escrita. Acaso
“metera a pata”, mais coidaba que o contido da súa escrita era tan bo que era
unha mágoa que non respondera á normativa vixente; deformación profesional, que
se lle vai facer! Mais sei que me fixo caso, pois hoxe escribe sen aqueles
poucos erros que algún día lle atopei nos seus poemas.
Aquel
poemario para min, até o momento, o mellor do mellor da súa escrita, era un
avance ante o tempo, antes de que pouca xente denunciara o maltrato machista
que aínda sufrimos. Si, Miguel era un adiantado na temática que máis tarde
tratarían moitos dos nosos máis grandes escritores, e facíao dende o seu sentir
máis fondo.
Máis
tamén se adiantou naquela idea que insistentemente mantiña en promover
encontros poéticos a comezos do milenio, cando aínda ninguén pensaba niso e que
as amizades viamos como posíbeis, pero non doadas de levar a cabo. Hoxe
corroboramos que Miguel estaba acertado; son moitas as xuntanzas que se
realizan en diversos lugares e con calquera motivo –sempre positivo- para
xuntárense os e as poetas e agasallaren coa súa escrita aos oídos de centos de
persoas que agardan ver a vida dende outras perspectivas.
Por
todo isto que conto -e moito do que me esquezo-, Bravo, Miguel, e parabéns por
ese Premio Literario do Concello de Vilalba tan merecido!
0 comentários :
Danos a túa opinión