Xulio Xiz.-
No semanario Heraldo de Vivero do doce de abril, publicouse un artigo
asinado por D.J., queixándose de que os veciños da Mariña “seguen perdendo servizos”.
Pensando que a centralización en Lugo da xestión do Hospital da costa vai
perxudicar a atención sanitaria na comarca, menciona o tema da Facenda en Foz e o Xulgado de Viveiro, para destacar o que considera traición ou roubo, o desvío da autovía do Cantábrico por Vilalba..
Denuncia o articulista que se está poñendo a proba a resistencia dos habitantes da mariña desde o momento en que, en tempos de Fraga, “se levaron” –di- a autovía do Cantábrico “para a súa Vilalba natal, mentras
que os alcaldes da costa, prácticamente todos do mesmo partido, asentiron,
calaron e aceptaron o que dicta quen, de facto, mandaba sobre eles.”
A min sorprendeume o artigo, publicado na primeira páxina do xornal, polo que ten de visión personal sobre un tema que se presta a tantas visións
como persoas existen na provincia. A mín paréceme o máis normal do mundo que a autovía do Cantábrico, entrada en Galicia e recorrido un tramo da
provincia de Lugo, emprenda camiño cara ao centro da comunidade a través da Terra Chá, para vertebrar as terras lucenses, e conectar o norte da provincia co resto do territorio a través da Autovía A6, e con esta coa Coruña, coa capital Santiago, e co resto de Galicia.
A conexión da A8 en Baamonde da Terra Chá precisaría desde alí outra autovía cara a Santiago, que por agora é inviable económicamente e imos solucionando coa estrada de Teixeiro. E naturalmente que a A8 debería ter continuidade desde o lugar no que se interna no interior da provincia cara
a Ferrol para alí unirse coa A6 no seu remate, para completar unha rede de comunicación, ideal para vertebrar todo o norte de Galicia, pero moito nos tememos que dadas as actuais circunstancias económicas non se poida
acometer unha obra deste calibre.
Calquera consideración, unha vez feita a obra, é pura teoría sobre o que
puido ser e non foi, pero achacar a construcción da A 8 pasando por Vilalba a unha pura cacicada de Fraga parece fóra de lugar, e se non que falen as xentes de Lourenzá, de Mondoñedo, Abadín ou Begonte que teñen na Autovía un pouco da súa razón de ser económica e de comunicación, marcando un antes e un depois da súa existencia. E mesmo os concellos do occidente de Lugo, que pasaron medio século XX queixándose de abandono, de lonxanía ás terras de Lugo e suspiraban por eso por ser coruñesas para conseguir vías de
comunicación axeitadas.
Ben está o que está feito. Reclamemos o que falta, que sempre faltará
algo importante como, no caso de Viveiro, a unión co oriente coruñés e unha mellor conexión coa A8.
0 comentários :
Danos a túa opinión